Even in Brazilië! Watervallllen! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Xander Klaauw - WaarBenJij.nu Even in Brazilië! Watervallllen! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Xander Klaauw - WaarBenJij.nu

Even in Brazilië! Watervallllen!

Door: Xander van der Klaauw

Blijf op de hoogte en volg Xander

17 April 2013 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Het was geweldig in Brazilië, veel nieuwe mede-reizigers ontmoet, de Iguazu watervallen gezien en gelijk weer mijn Argentijnse visum verlengt!

Ik was van plan om de watervallen te bezoeken voordat ik richting Ushuaia zou vliegen, toevallig kwam er vorige week een meisje uit Brazilië hier. De evenals Juanma een uitwisseling heeft gedaan. Zij heeft toen voor een paar weken in het huis van Juanma gewoond. Ze ging toevallig ook die kant op voor een Rotary weekend, ik kon mee en plots raakte ik verzeild in een Braziliaans Rotary weekend. Ik was een beetje de vreemde eet in de bijt, maar gelukkig kwam ik wat mensen tegen die Engels spraken, en er was ook nog een Duits meisje die bezig was met haar uitwisseling in Brazilië.

De rest verstond ik niet want in Brazilië spreken ze gewoon Portugees, ik kon dus weer helemaal van vooraf aan beginnen, want met je Spaans red je het echt niet daar. Ik snap nog steeds het doel niet echt van die Rotary bijeenkomst daar want het enige wat ze daar gedaan hebben was bier drinken en feestjes maken, maar ach het was gezellig ik had een relatief goedkope slaapplek en was voorzien van twee dagen eten. Verder ook nog een paar leuke mensen ontmoet.

De volgende dag zat hun weekend erop, bij de lunch ging er echt alleen vandoor. De eerste keer eigenlijk dat ik echt alleen op de wereld was eigenlijk, maar het was heeel leuk. Ik heb met mijn rugtastje door de hele stad gewandeld op zoek naar het busstation om een ticket terug te kopen naar Buenos Aires. Eindelijk had ik die gevonden, en toen moest ik weer naar de andere kant van de stad om mijn hostel te zoeken. Ik moest al weer wat haast maken om de watervallen te gaan bekijken, want het was al 14:30.

Eenmaal aangekomen bij mijn hostel, werd ik erg vriendelijk ontvangen. De vrouw daar sprak zelfs Nederland. Ze maakte mijn bed en alles klaar en ik kon gelijk de bus pakken richting de watervallen. Ohh en wat was het mooi, het weer was perfect om geweldige foto's te maken en ik heb echt zo'n twee uurtjes genoten van de watervallen. Echt een van de must-sees in Zuid-Amerika. Ik ben nog een beetje aan het dromen van de Iquazu falls.

De volgende dag ging ik alweer terug naar Buenos Aires, had eigenlijk een beetje spijt dat ik het busticket had geboekt voordat ik naar het hostel ging. Want het was een geweldig hostel, met alle voorzieningen, leuke mensen en een geweldige staff. Maargoed, ik moest ook weer terug naar La Plata om me echt voor te gaan bereiden op mijn reis door Argentinië. Zondag vlieg ik immers naar Ushuaia!

Mijn Argentijns visum is weer verlengt voor 90 dagen, want zo werkt het hier als je de grens over gaat. De busreis terug was toch wel vrij apart. De bus kwam uit Rio de Janeiro, ik ontmoette twee gasten uit Denemarken en die hadden de eerste vijftien uur nog niks gekregen, normaal krijg je toch wel wat te drinken of eten. Het eerste dat ze dan na zo'n 15 uurtjes kregen in de bus was een glas whiskey! Verder stopte we ontzettend vaak in de nacht, allemaal politiecontroles. Op een gegeven moment werd ik zelfs wakker gemaakt door een van die agenten, hij stond met een hond naast mijn stoel en ik moest mijn tas helemaal uitpakken. Maargoed om zeven uur in de morgen kwamen we aan in Buenos Aires, ik ben met die Denen nog een dag in de stad geweest om daarna 's avonds terug te keren naar La Plata!

Ik ben er helemaal klaar voor om zondag naar Ushuaia te vliegen!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xander

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 9886

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2017 - 26 Januari 2017

Peru & Bolivia 2017

06 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Argentinië 2013

Landen bezocht: